CitiPR Genel Koordinatörü Derya Aslan, İletişimin Önemini Anlattı

İş dünyasından her biri alanında profesyonel isimlerin öğrencilerle buluştuğu ve deneyimlerini paylaştığı “Yetkinlik Geliştirme Programı”nın sekizinci ders konuğu CitiPR Genel Koordinatörü Derya Aslan oldu. Aslan, öğrencilerle “Profesyonel Hayatta Yazılı ve Sözlü İletişim” üzerine söyleşi gerçekleştirdi.

Karşılıklı yapılan tüm konuşmaların sözlü iletişime girdiğini belirterek sunumuna başlayan Derya Aslan: “Günlük hayatımızda, iş hayatımızda, tüm konuşmalarımızda sözlü iletişimin önemini aslında bazen gözden kaçırabiliyoruz. Bu gibi durumlarda bazen istemeden sözlü iletişim kazalarına sebebiyet verebiliyoruz. Bir konuyu doğru anlatmak isterken seçtiğimiz bir mimik, bir kelime bizi farklı duruma düşürebilir. Karşımızdaki kişiyle iletişimimiz olumsuz etkilenebilir. Bu noktada en önemli şey, o yanlışı tatlıya bağlayarak çözebilmek, uzamasını engellemek olmalı” dedi.

“İletişim biraz dans etmeye benzer”

İş yaşamında doğru iletişim kurabilmenin yanı sıra stratejinin de önemli olduğunu vurgulayan Aslan: “İş hayatında iletişim biraz dans etmeye benzer aslında. Ama bu dans biraz mesafe ve ahenk ister. Bunu iyi ayarlamayı bilen taraf siz olmalısınız. Sevgiyi, saygıyı bilmeliyiz. Teşekkür etmeyi bilip nezaketi elden bırakmamalıyız. Doğru ve her şeyden önce kendisine saygısı olan bireyler olabilmeliyiz. Doğru iletişimin en önemli kurallarındandır bunlar” diyerek öğrencilere iş ve özel hayatlarında iletişim becerilerini nasıl sağlamaları gerektiğinin detaylarını anlattı.

Yazım kurallarını iyi bilmenin, iyi sunum yapabilmenin, topluluk önünde konuşurken kendinden emin bir duruş sergilemenin, beden dilini iyi kullanabilmenin iş hayatında diğer bireylerden fark yaratan özellikler olduğunu belirten Derya Aslan, öğrencilere bu becerilerin yanı sıra konuşma ve hitap dillerine de özen göstermelerini, tüm bunları yaparken her türlü platformu kullanarak daima kendilerini geliştirmelerini tavsiye etti.

İş hayatında iletişimin gücünü kullanabilmenin önemini anlatmaya devam eden Aslan; ileride profesyonel çalışma hayatına atıldıklarında öğrencilerin empati kurabilen, önerilerde bulunan, göz teması kurabilen, dinlediğini belli eden, sorular soran, anlaşılır bir dil kullanabilen, duygularını paylaşmaktan çekinmeyen bireyler olmalarının onları daima daha iyi bir statüye ve başarıya götüreceğinin detaylarını, çeşitli örnekler vererek anlattı. Aslan, konuşmasını “İleride iş hayatına atıldığınızda eğer kurum adına konuştuğunuz kişi ya da kurumlar olursa, onlar adına bir yazı yazar ya da konuşurken yürüttüğünüz iletişim açısından ne yaptığınızı, ne dediğinizi bilerek davranmanız gerekir. Bu hem sizin hem de çalıştığınız yerin geleceği açısından çok önemli. Aksi takdirde hem kendi adınıza hem de kurumunuz adına olmaması gereken durumlara yol açıp çözülmesi zor ve maliyetli olabilecek durumlara neden olabilirsiniz. Bunlara dikkat etmeniz kariyeriniz ve kurumunuz adına oldukça önemli” sözleriyle tamamladı. Aslan’a üniversitemize ve öğrencilerimize sağladığı katkılardan dolayı, Beykoz Gelişim Koordinatörü Alper Bora tarafından teşekkür belgesi takdim edildi. 

Bu içerik 15/12/2017 tarihinde yayınlanmıştır.

BEYKOZ ÜNİVERSİTESİNİ TAKİP EDİN


Haberdar Olun

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.