Sevgili öğrenciler;
İletişim alanında yükselen alanlar olarak, halkla ilişkiler ve reklamcılık talep gören mesleklerdir. Bölümümüzün temel amacı, sektörle bağlantıları güçlü, kuram ve uygulama arasında denge sağlayan, sektörde gelişen eğilimlere cevap verecek biçimde hazırlanmış bir müfredatı hayata geçirmektir. Bu doğrultuda kurumları tanıtacak, kurumlarla kişiler arasında insan merkezli, uzun soluklu ilişkiler oluşturacak, kurulan ilişkileri geliştirecek, olası krizleri yönetebilecek uzmanlar yetiştirmek ana görevimizdir.
Dört yıllık ders programı, halkla ilişkiler ve reklamcılık mesleğini operasyonel ya da stratejik olarak uygulayacak olan öğrencilerimize kendi yeteneklerini değerlendirip geliştirme olanağı sunacak şekilde tasarlanmıştır. Müfredatımız, öğrencilerimizin mesleğin Türkiye’deki ve dünyadaki eğilimlerini ve teknolojik gelişmelerini takip edip değerlendirebilecek bilgi düzeyine ve sorumluluk bilincine sahip bireyler olarak kendilerini yetiştirmelerini sağlamaya yöneliktir.
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’müzün eğitim dili Türkçe olup, İngilizce hazırlık isteğe bağlıdır. Bölümümüzün en temel avantajı, alanın temel kuramsal ve uygulama derslerinin yanı sıra yeni açılımların da dikkate alınmasıyla lobicilik, kriz yönetimi, sosyal medya, sosyal sorumluluk,itibar yönetimi ve metaverse gibi halkla ilişkiler ve reklamcılıkta önem kazanan yeni alanların da müfredatımızda ders olarak verilmesidir.
Halkla ilişkilerde en önemli konulardan biri de teorik bilgileri uygulamaya adapte edebilmekte yatmaktadır. Müfredatımız, öğrencilerimizin öğrenimlerinin ilk yıllarında aldıkları teorik bilgileri uygulamaya dökebilecekleri vaka analizleri, proje tasarımları ve kampanya çalışmalarını kapsayacak şekilde düzenlenmiştir.
Öğrencilerimiz, kamu alanlarından ajanslara, seçimlerden tüketiciye hizmet sunumuna, kişilerarası iletişimden uluslararası ilişkilere geniş bir yelpazede iletişim tekniklerini kullanarak, becerilerini ve ilişki yönetimi yetkinliklerini geliştirirler. Birey, toplum, kurum üçgeninin etkileşimini özümsemiş, taşıdığı mesleki sorumluluğun bilincinde, iletişim sanatının tadını almış, yeteneklerini yöntem bilgisiyle zenginleştirmiş halkla ilişkiler uzmanları ve reklamcılar olarak iş yaşamına katılırlar. Mezunlarımızın halkla ilişkiler ve reklamcılık kuruluşlarında, ayrıca sivil toplum örgütleri, kamu sektörü, yazılı ve görsel medya kuruluşlarında iş bulma imkanları vardır.
Ufkunuz ve zihniniz açık olsun.
Dr. Öğr. Üyesi Ahu SAMAV UĞURSOY
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölüm Başkanı
Bu içerik 28/07/2024 tarihinde güncellenmiştir.
Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.