PHE Proje Tanımlaması

PROGRAM

British Council Connect4innovation: Birleşik Krallık-Türkiye Yükseköğretim Kurumsal Ortaklık Fonu 2022-2023 Başvurusu

PROJE BAŞLIĞI

Lisansüstü Becerilerin Endüstri İhtiyaçlarıyla Uyumlu Hale Getirilmesiyle İstihdam Edilebilirliğin Artırılması için Mesleki ve Mesleki Yüksek Öğrenimin Geliştirilmesi: Birleşik Krallık ve Türkiye'deki En İyi Uygulamaların Belirlenmesi ve Paylaşılması

PROJE ORTAKLARI

  • Beykoz Üniversitesi (Lider Kurum)
  • Kent Üniversitesi (Birleşik Krallık Ortak Kurumu)
  • UND (Türkiye'den Destekleyen Ortak Kuruluş)

ANA TEMALAR

  • Öğrencileri 21. yüzyılın küresel iş dünyasının taleplerini karşılayan beceri ve niteliklerle donatmak.
  • İki yüksek vasıflı ve iyi konumdaki ortakla işbirliği içinde öğrenciler ve mezunlar için yenilikçi 21. yüzyıl beceri setleri ve kariyer yolları geliştirmek.
  • Birleşmiş Milletler tarafından tanımlandığı şekliyle ve endüstrinin, yani 'küresel mezunların' mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları doğrultusunda, 21. Yüzyıl küresel istihdam edilebilirlik becerileri için yenilikçi program ve nitelikleri kıyaslamak, gerçekleştirmek ve kaliteyi güvence altına almak
  • Öğrenciler, mezunlar, akademisyenler ve idari personel için aşağıdakiler de dahil olmak üzere yeni ve yenilikçi kariyer yolları ve kariyer geliştirme programları oluşturmak:
    • Öğrencilerin ve mezunların beceri setlerinin endüstri ihtiyaçlarıyla uyumlu hale getirilmesi.
    • Akademisyenlerin pedagoji, müfredat ve/veya değerlendirme yetenekleri de dahil olmak üzere öğretim becerilerinin geliştirilmesi.
    • Uluslararasılaşma, öğrenci işleri ve kariyer danışmanlığı profesyonellerinin kapasitesinin geliştirilmesi
  • Aşağıdaki temaların dolaylı olarak ele alınması:
    • Yükseköğretim kurumlarında kalite güvencesinin güçlendirilmesi
    • Birleşmiş Milletler'in öncelikli temaları doğrultusunda, mezunların istihdam edilebilirlik becerileri üzerinde açık bir etkiye sahip olan iklim değişikliği, yeşil üniversiteler ve yeşil kariyerler.

ÖZET

Bu proje çağrısı, küresel endüstrinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları doğrultusunda öğrencilerin ve mezunların niteliklerini, becerilerini ve istihdam edilebilirliğini artırmaya yönelik yeni ve yenilikçi yöntemlerin geliştirilmesi, güçlendirilmesi ve uygulanması konusunda kurumlarımızın işbirliği yapması için tam zamanında bir fırsattır.

Beykoz Üniversitesi kurulduğu günden bu yana ilgili sektör paydaşlarıyla işbirliği içinde yeni ve yenilikçi pedagojik ve müfredat modelleri peşindedir. Bu proje, üniversitenin bu çalışmayı sağlamlaştırmasına, genişletmesine ve son derece deneyimli ve ilgili proje ortakları olan Kent Üniversitesi ve UND'nin yardımıyla daha sürdürülebilir hale getirmesine olanak tanımak üzere içerik, ortaklık, ekip oluşumu, metodoloji ve sonuçlar, her kurumun farklı aşamalardaki sonuçlarından faydalanabilmesi için daha uzun süre çalışacak şekilde tanımlanmış ve geliştirilmiştir.

Projenin amacı, mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirerek, Türkiye ve Birleşik Krallık'taki en iyi uygulama örneklerini ve kanıta dayalı yönergeleri belirleyip paylaşarak Türkiye ve Birleşik Krallık'ta Mesleki Yüksek Öğrenimin (PHE) geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Proje, öğrencilerin ve mezunların beceri setlerini 21. yüzyıl endüstri ihtiyaçları ve gerçekleriyle uyumlu hale getiren yeni ve yenilikçi müfredat ve mesleki gelişim desteği sağlanmasını ve böylece yüksek düzeyde mezun istihdam edilebilirliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.

Yaklaşımı uzun vadede çeşitli PHE disiplinlerine yaymak amacıyla, bu proje için PHE'nin belirli bir alanı olan lojistik yönetimi için önlisans, lisans ve yüksek lisans düzeyinde bir pilot çalışma gerçekleştirilecektir. Türk lojistik sektörünün önde gelen bir STK'sı, Türkiye'deki destekleyici ortak olarak projeye dahil edilmiştir ve bu STK'nın katılımı, lojistik sektörünün mesleki ve mesleki yüksek lisans kapsamında ele alınması gereken 21. yüzyıl lisansüstü beceri ihtiyacının belirlenmesinde hayati önem taşımaktadır. Üniversite ortakları Beykoz ve Kent daha sonra müfredat ve pedagojiyi karşılaştırmalı olarak inceleyerek ve bu ihtiyaçların ne ölçüde karşılanıp karşılanmadığını ölçecek ve bunlara daha iyi yanıt vermenin yollarını belirleyecektir.

Projenin çıktıları arasında paydaş raporları, kılavuzlar ve bir araç seti yer alırken, öğrencilerin ve mezunların istihdam edilebilirlik becerilerinin güçlendirilmesi için yeni müfredat modelleri oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda programlar yürütmek üzere hem akademik hem de idari personel yetiştirmek ve deneyim paylaşımı için yeni ulusal ve uluslararası ortaklıklar kurmak hedeflenmektedir. Dolayısıyla bu projenin çıktılarından asıl yararlananlar Beykoz ve Kent üniversitelerindeki öğrencileri/mezunları, akademik ve idari personeli olacaktır. Proje boyunca bu gruplarla istişarede bulunulacak ve çalıştay gibi farklı faaliyetlere dahil edileceklerdir. Ayrıca Beykoz'da pilot programlarda çalışan akademisyenler ile Kent ve Beykoz'da kariyer gelişimi, uluslararasılaşma ve kalite güvenceden sorumlu profesyonel personelin projenin bulgularından faydalanmasını sağlayarak ilgili birimlerin kapasitesinin artırılması hedeflenmektedir. Sonuçta proje, ortak kurumlar arasında karşılıklı akran öğrenimini kolaylaştıracak ve bunun, ortak kurumlarla ve sonuçların paylaşılacağı daha geniş çevreyle daha fazla işbirliğine ve sürekli paylaşıma yol açacağı umulmakta ve öngörülmektedir.

Proje kapsamında çok sayıda çalıştay gerçekleştirilecektir. Bu çalıştaylar, proje ortaklarının planlanan proje faaliyetlerini ve projenin zaman çizelgesine göre elde edilen sonuçları gözden geçirmeleri için koordinasyon ve çalışma toplantıları görevi görecektir. 2'si online, 3'ü yüz yüze (ikisi İstanbul'da, biri Londra'da) olmak üzere 5 çalıştay öngörülmektedir.

Projenin ilk yılının sonunda İstanbul'da projenin paydaşlarına yani İngiltere ve Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarına açık bir panel toplantısı gerçekleştirilecek ve yaygınlaştırma, tartışma ve pekiştirme amacıyla projenin birinci yılının sonunda alanda uzmanların kişilerin katılımı ile projenin ara sonuçlarının tartışılacağı bir  Panel toplantısı yapılacak olup toplantı hem fiziki (yüz yüze) hem de çevrimiçi katılımla hibrit formatta gerçekleştirilecektir.

Projenin ikinci yılının sonunda İngiltere, Türkiye ve diğer Avrupa ülkelerinden yükseköğretim kurumları ve sektör paydaşlarının katılımına açık bir konferans düzenlenecek ve sonuç olarak proje sonuçlarının  duyurulması sağlanacaktır. Konferans, hem fiziksel (yüz yüze) hem de çevrimiçi katılımla hibrit formatta geröekleştirilecektir.


HEDEFLER VE SONUÇLAR

Projenin temel ve kapsayıcı amacı, lojistik alanında bir pilot proje aracılığıyla Türkiye ve Birleşik Krallık'ta Mesleki Yüksek Öğrenimi (PHE) geliştirmek ve güçlendirmektir.  Bu, aşağıdaki ikincil hedefler üzerinden gerçekleştirilecektir:

 1. Endüstri kuruluşları, işverenler ve paydaşlarla doğrudan istişare yoluyla endüstri ihtiyaçlarını belirlenmesi

Bu projede  lojistik alanına odaklanılacaktır. Lojistik, istihdam edilebilirlik ve küresel ekonomi açısından önemi ve potansiyel etkisi nedeniyle seçilmiştir. Lojistik Meslek Yüksekokulu olarak başlayıp üniversiteye dönüşmesi nedeniyle Beykoz Üniversitesi'nin akademik açıdan da ilk ve en güçlü programlarından biridir. UND, binlerce üye kuruluşuyla Türkiye'de lojistik alanında önde gelen mesleki birliktir ve bu nedenle çeşitli sektör paydaşlarına benzersiz bir arayüz sunmaktadır. Kent'in İstihdam Edilebilirlik ve Kariyer Hizmetinin katılımı, ulusal ve uluslararası işverenler ve sektör kuruluşlarından oluşan geniş bir ağı oluşturmaktadır ve Birleşik Krallık'taki endüstri ortaklarıyla bilgi paylaşımı destekleyecektir. UND'nin liderliğinde ortaklarla istişarede bulunarak şunları gerçekleştirilecekir:

  1. 21. Yüzyıl lojistik sektörünün beceri ihtiyaçlarını analiz etmek
  2. Mesleki yükseköğretimin sağlanması açısından bir boşluk analizi (gap analysis) yapmak
  3. iş dünyasının/sektörün ihtiyaçlarını karşılayan müfredat yönergelerini formüle etmek

2. Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer yerlerdeki PHE stratejisi, politikası ve uygulamasının karşılaştırmalı incelemesi

PHE çoğu ülkede tarihsel nedenlerden dolayı farklı şekillerde yapılandırılmıştır (REF: Avrupa'da Mesleki Yüksek Öğrenim Özellikleri, Uygulama Örnekleri ve Ulusal Farklılıklar, EURASHE, https://www.eurashe.eu/library/mission-phe/PHE_in_Europe_Oct2014.pdf). Türkiye karma bir sistem izliyor; çoğunlukla üniversiteler bünyesinde akademik birim olarak önlisans diploması veren meslek yüksekokulları ve bazı bağımsız meslek yüksekokulları bulunmaktadır. Önlisans programlarının tamamlanması durumunda merkezi sınav sistemiyle lisans programlarına geçiş yapılabilmektedir.

Birleşik Krallık'ta yüksek öğretim kurumları, on dokuzuncu yüzyıldan bu yana mesleki eğitimin sağlanmasında merkezi bir rol oynamıştır. Tarihsel olarak bu hizmet politekniklerin hakimiyetindeydi ve üniversitelerin yetki alanı genellikle daha çok yurttaşlık eğitimine ve geleneksel akademik konulara yönelikti.  Bununla birlikte, politekniklere tam üniversite statüsü verildiği 1992 tarihli İleri ve Yüksek Öğrenim Yasası'ndan bu yana, istihdam edilebilirlik ve endüstrinin ihtiyaçlarına hizmet etmek tüm üniversitelerin temel amaçları haline geldi ve bugün yüksek öğretim politikası söyleminin merkezi temaları haline geldi (örneğin bkz. AdvanceHE), 2020; HEPI, 2020).  Bugün, 'istihdam edilebilirlik gündemi' tüm disiplinlerde müfredat ve pedagojiye yerleştirilmiştir ve aynı zamanda üniversitelerdeki kariyer ve istihdam edilebilirlik hizmetleri ve endüstri ortaklıkları gibi merkezi girişimler aracılığıyla da sürdürülmektedir.

Bu nedenle, özellikle üniversitelerin küresel pazarda istihdam için giderek daha fazla çeşitlilik gösteren öğrenci grupları hazırladığı göz önüne alındığında, Mesleki Yüksek Öğrenim ile ilgili olarak Türkiye ve Birleşik Krallık arasında karşılıklı bilgi alışverişi için çok fazla alan bulunmaktadır.  Bununla birlikte, PHE ile ilgili ulusal düzeydeki tartışma ve politika, farklı bağlamların terminolojilerini ve kaygılarını yansıtabilir ve içgörülerin uluslararası düzeyde etkili bir şekilde paylaşılmasını engelleyebilir. Bu nedenle projede şunlar yapacaktır:

  1. Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer ülkelerle mesleki yüksek öğrenimin karşılaştırmalı 'son teknoloji' incelemesini üstlenmek
  2. Farklı sistemler ve yaklaşımlar arasındaki farklılıkları ve benzerlikleri açıklığa kavuşturmak için politika kavramları ve terminolojinin karşılaştırmalı analizlerini yapmak

3. Türkiye ve Birleşik Krallık partner üniversitelerindeki en iyi uygulamaların yanı sıra Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer ülkelerden daha geniş örneklerin belirlenmesi ve paylaşılması

Projenin bu boyutu doğrudan müfredat tasarımı, öğretme, öğrenme ve değerlendirme ile öğrenci desteğine odaklanacaktır.  Beykoz Üniversitesi, Türkiye'de lojistik eğitimi veren lider kuruluşlardan biridir ve çok sayıda Beykoz mezunu ulusal ve uluslararası lojistik sektörlerinde çalışmaktadır.  Beykoz Üniversitesi böylece müfredat unsurlarının, öğretme ve öğrenme yöntem ve yaklaşımlarının tasarlanması ve uygulanması için ideal bir test ortamı sağlar. Kent Üniversitesi Kent İşletme Fakültesi ayrıca lojistik alanında lisans ve lisansüstü eğitim imkanı sunarak iki kurum arasında karşılaştırmayı ve karşılıklı öğrenmeyi destekler.  Bu çerçevede aşağıdaki çalışmalar yapılacaktır:

  1. Beykoz ve Kent'teki müfredat ve pedagojinin küresel Lojistik sektörünün 21. Yüzyıl beceri ihtiyaçlarıyla ne ölçüde uyumlu olduğunu incelemek (Hedef 1 için yapılan analizlerle belirlendiği üzere)
  2. Beykoz ve Kent'teki ve Birleşik Krallık ile Türkiye Yükseköğretim sektörlerindeki öğretme, öğrenme ve değerlendirme yaklaşımlarını daha geniş anlamda karşılaştırmak
  3. Lojistikte (ve daha geniş anlamda PHE'de) öğretme ve öğrenmeyi geliştirmek için dijital ve çevrimiçi teknolojilerin potansiyelini araştırmak
  4. Lojistik müfredatını ve istihdam edilebilirlik kılavuzlarını birlikte tasarlamak
  5. Proje girişimlerinin sürdürülebilirliğine yönelik tedbirlerin geliştirilmesi (Beykoz Üniversitesi'nde yükseköğretim araştırma merkezi kurulması gibi)
  6. Proje sonuçlarını yaygınlaştırmak ve proje sonuçlarını Türkiye ve Birleşik Krallık'taki yüksek kurumlar ve yönetim organları arasında tanıtmak ve savunmak.

ÇIKTILAR

Proje aşağıdaki spesifik sonuçlara (çıktılar) sahip olacaktır:

  • Mezunların istihdam edilebilirliği açısından Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer ülkelerden en iyi uygulama örnekleriyle birlikte mesleki yüksek öğrenimdeki en son gelişmeleri (özellikle lojistik eğitimi alanında değil, genel olarak) rapor edilmesi
  • Birleşik Krallık ve Türkiye'de mesleki ve mesleki yüksek öğrenim ile istihdam edilebilirlik politikası ve uygulamasına ilişkin karşılaştırmalı rapor üretilmesi
  • Türkiye'deki lojistik programlarındaki mesleki yüksek öğrenime ilişkin, mezunların beceri setleri açısından, istihdam edilebilirliğin artırılması için endüstrinin ihtiyaçları ile uyumlu ihtiyaç analizi raporu üretilmesi
  • Müfredat, öğretme ve öğrenme modülleri, dijital dağıtım yöntemleri ve değerlendirme yöntemleri de dahil olmak üzere öğretim verme yöntemlerini içeren, mesleki ve profesyonel yüksek öğrenim için müfredat yönergeleri ve kaynaklarından oluşan araç seti oluşturulması*

(*Müfredat yönergeleri ve kaynakları araç seti, farklı paydaşların (özellikle eğitimciler ve kurs tasarımcıları) uygulayabileceği uyarlanabilir çıktılardır. Bu nedenle, politika yapıcıların karşılaştığı çıktılar ile öğretmenlerin karşılaştığı çıktılar arasında bir denge kurulması amaçlanmaktadır.)

ÇALIŞTAYLAR

Projenin ilerleyişini, üretilen sonuçları ve sonraki her aşama için planlanan faaliyetleri koordine etmek ve gözden geçirmek için bir dizi çevrimiçi ve yüz yüze çalıştaylar düzenlenecektir. Aşağıdaki çalıştaylar gerçekleştirilecektir:

  • Çalıştay 1 (Çevrimiçi). Bu 3 günlük çevrimiçi çalıştay, projenin başlama ​​toplantısı ve zaman çizelgesi, ortakların sorumlulukları, sonuçlar, yöntemler ve teknikler ile roller ve teknikler de dahil olmak üzere ilk yıl için planlanan proje faaliyetlerini gözden geçirmek üzere proje ortakları arasında bir çalışma toplantısı olacaktır.
  • Çalıştay 2 (Londra'da). Londra'da gerçekleştirilecek bu 3 günlük yüz yüze çalıştay, planlanan proje faaliyetlerinin sonuçlarının ve ilk yılın ilk yarısına ilişkin sonuçların gözden geçirilmesi ve gelecek yıl için planın gözden geçirilmesi amacıyla proje ortaklarının bir çalışma toplantısı olacaktır.
  • Çalıştay 3 (İstanbul'da). İstanbul'da gerçekleştirilecek bu 3 günlük yüz yüze çalıştay, planlanan proje faaliyetlerinin sonuçlarının ve ilk yıla ait sonuçların gözden geçirilmesi, proje faaliyetlerine ilişkin planın ve sonuçların gözden geçirilmesi için ortakların bir çalışma toplantısı olacaktır. Bu çalıştaya paralel olarak, Türk ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının temsilcileri ile mesleki ve mesleki yükseköğretim uzmanlarından katılımcılarla bir panel toplantısı düzenlenecektir.
  • Çalıştay 4 (Londra'da). Bu 3 günlük çevrimiçi çalıştay, planlanan proje faaliyetlerini ve ikinci yılın ilk yarısının sonuçlarını gözden geçirmek, proje faaliyetlerini ve projenin tamamlanmasına yönelik sonuçları planlamak için proje ortaklarının bir çalışma toplantısı olacaktır.
  • Çalıştay 5 (İstanbul'da). İstanbul'da gerçekleştirilecek 3 günlük yüz yüze çalıştay, projenin birinci yıl ve ikinci yılı kapsayan faaliyetler sonucunda ortaya çıkan çıktılarının değerlendirildiği kapanış toplantısı olacaktıt. Proje sonuçlarının yaygınlaştırılması ve proje sonuçlarının doğrulanması amacıyla, bu çalıştaya paralel olarak Türk ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının temsilcileri ile mesleki yükseköğretim uzmanlarının katılacağı bir konferans düzenlenecektir.

PANEL TOPLANTISI

Projenin ilk yılının sonunda İstanbul'da, Türk ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının temsilcileri ile mesleki yükseköğretim alanında uzman kişilerin katılımıyla bir panel toplantısı düzenlenecektir. Bu, panelistlerin çalıştaya fiziksel olarak katılacağı, izleyicilerin ise hem fiziksel hem de çevrimiçi katılımda bulunacağı hibrit bir toplantı olacaktır. Panel toplantısının amacı, birinci yılın sonunda projelerin sonuçlarını proje alanında uzman kişilerle sunmak ve tartışmak, proje yaklaşımını ve metodolojisini, bulguları, sonuçları ve çıktıları doğrulamaktır.

PROJE KONFERANSI

Proje çıktılarının yaygınlaştırılması, proje sonuçlarına ilişkin önerilerin savunulması ve proje sonuçlarının Türk, İngiliz ve Avrupa yükseköğretim alanlarındaki paydaşlarla pekiştirilmesi amacıyla projenin ikinci yılının sonunda bir konferans düzenlenecektir. Bu, katılımcıların hem fiziksel hem de çevrimiçi olarak yer alacağı hibrit bir konferans olacaktır.

YAYGINLAŞTIRMA

Proje  faaliyetlerinin ve sonuçlarının aşağıdaki şekilde yaygınlaştırılmasını yapılacaktır:

  • Proje web sayfası. Projenin tanıtımı ve proje sonuçlarının yaygınlaştırılması amacıyla bir web sayfası geliştirilecektir. Proje web sayfası aynı zamanda proje ile proje paydaşları olan Türk Yükseköğretim kurumları ve iş sektörleri arasında bir iletişim kanalı görevi de görecektir.
  • Raporlar. Projenin sonuçları ve çıktıları elektronik ortamda rapor olarak yayınlanacaktır.
  • İstanbul'da Proje Panel Toplantısı (hibrit)
  • İstanbul'da Proje Konferansı (hibrit)

HEDEF KİTLE VE TAHMİNİ YARARLANICI SAYISI

Projenin hedef kitlesi ve yararlanıcıları öğrenciler, akademik personel, müfredat tasarımcıları ve politika yapıcılardır. Yıllık olarak önlisans düzeyinde 200, lisans düzeyinde 50 ve yüksek lisans düzeyinde 50 öğrenci alan Beykoz Üniversitesi'nin lojistik programlarındaki öğrenciler öncelikli hedef kitledir. Bu programlarda F/M oranı 50:50 civarındadır. Beykoz Üniversitesi'ndeki lojistik programlarında görev alan akademik personel sayısı 30 civarındadır ve F/M oranı yaklaşık 80:20'dir.

Projenin sonuçlarının Beykoz Üniversitesi’nde yaygınlaştırılması  iki aşamada yapılacaktır. İlk aşama, sonuçların lojistik alanındaki programlara yaygınlaştırılmasıdır. Bu, projenin sonuçlarının lojistik alanındaki ilgili akademik bölümlere (önlisans düzeyi, lisans düzeyi ve yüksek lisans düzeyi) iletilmesiyle gerçekleştirilecektir. Projenin kilit araştırmacılarından ikisi bu programların akademik yöneticileridir; biri lojistik alanında lisans programları ve yüksek lisans programlarını yürütmekten sorumlu olan lisansüstü programlar enstitüsü müdürü, diğeri ise lojistik meslek yüksekokulu müdürüdür. Proje sonuçlarını kendi müfredatlarına entegre etmek onların sorumluluğunda olacak ve bu, proje bitmeden yapılacaktır. İkinci aşama, sonuçların diğer lisans programlarına yaygınlaştırılmasıdır. Bu, projenin bir parçası olarak değil, projenin tamamlanmasından sonra yapılacaktır. Projenin amacı Üniversitenin vizyonuyla uyumlu olduğundan, projenin sonuçlarının ve çıktılarının hemen olmasa da belli bir süre içinde Üniversite tarafından benimsenmesi beklenmektedir. 

Projenin çıktıları ve sonuçları, gelecekte sadece lojistik alanındaki programları değil, Beykoz Üniversitesi'ndeki diğer programları da bilgilendirecek ve geliştirecektir. Bu, projenin tamamlanmasının ardından, hedef kitlenin şu anda yaklaşık 5000 öğrencisi ve 200 akademik personeli olan tüm üniversiteyi kapsayacağı ve öğrenci kitlesinde 50:50 ve akademik kadroda 80:20 F/M oranı olacağı anlamına gelmektedir.

Kent Üniversitesi, Kent Business School'daki ve tüm kurumdaki öğrencilerinin becerilerini ve istihdam edilebilirliğini artırmaya ve mezunlarının beceri setlerinin endüstrinin ve işverenlerin ihtiyaçlarını karşılamasını sağlamaya kararlıdır.  Bu nedenle, Üniversitenin ilgili personeli (Kent Business School'da 108 kişi, Üniversite genelinde yaklaşık 1.000 kişi) ve öğrencileri (yaklaşık 14.000) bu nedenle Birleşik Krallık'tan projeden doğrudan yararlanan hedef kitledir. 

Proje aynı zamanda diğer yükseköğretim kurumlarını da hedef almaktadır ve buna göre projenin bulguları, potansiyel etkilerini en üst düzeye çıkarmak için geniş çapta yaygınlaştırılacaktır.  Proje aynı zamanda yükseköğretim sisteminin yönetim organlarını da hedef alarak projenin sonuçlarını, özellikle de pilot uygulama sonuçlarını diğer yükseköğretim kurumlarına tanıtmalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla proje sonunda mesleki ve yüksek öğrenime ilişkin önerilere ilişkin bir rapor yönetim organlarına ve politika yapıcılara sunulacaktır. Projenin ana temalarının Beykoz Üniversitesin stratejik hedefleri doğrulrusunda olmasları nedeniyle; proje çalışmaları proje takvimi ile sınırlı değildir ve devam edecektir.

İŞBİRLİĞİNDEN BEKLENEN SONUÇLAR VE ÖNÜMÜZDEKİ İKİ YILDA GENİŞ TOPLULUK ÜZERİNDEKİ POTANSİYEL ETKİ

İşbirliğinin beklenen sonuçları ve önümüzdeki iki yıl içinde daha geniş toplum üzerindeki potansiyel etkisi aşağıdakileri içermektedir:

  • Beykoz Üniversitesi lojistik programı öğrencilerinin ve mezunlarının beceri, yetenek ve yeterliliklerinin geliştirilmesi. Bu beceri, yetenek ve yeterlilikler, mesleki yükseköğretim anlamında lojistik sektörünün ihtiyaçları doğrultusunda olacak ve Türkiye'de lojistik sektöründe yapılacak bir ihtiyaç analizi ve boşluk analizi (gap analysis) çalışmasıyla tespit edilecektir. Mesleki yükseköğretimin iyileştirilmesiyle yeni beceri, yetenek ve yeterliliklerin kazanılması, lojistik programları mezunlarının istihdam edilebilirliğinin artmasına yardımcı olacaktır.
  • Mesleki yüksek öğrenim programları ve özellikle lojistik programları için dijital dağıtım ve değerlendirme yöntemleri de dahil olmak üzere yeni ve yenilikçi müfredat tasarımı, öğretme ve öğrenme yöntemlerine yönelik kılavuzların geliştirilmesi. Bu müfredat ve öğretme ve öğrenme yöntemleri, mesleki yükseköğretim alanında Birleşik Krallık ve Türkiye'deki en iyi uygulamaları yansıtacak ve dolayısıyla Türkiye ve Birleşik Krallık'taki diğer yükseköğretim kurumları tarafından da benimsenme potansiyeline sahip olacaktır.
  • Mesleki yüksek öğrenim konularında yaygınlaştırma faaliyetleri, farkındalığın artırılması ve çözümlerin savunulması.
  • Proje çıktıları, yani mesleki yüksek öğrenimin iyileştirilmesi için bir dereceye kadar endüstri temsilcilerine, politika yapıcılara, yönetim organlarına ve yüksek öğretim kurumlarına tavsiye niteliğinde belgeler olarak hizmet veren raporlardır.
  • Projenin web sitesi, proje çıktısı olarak üretilecek raporlar ve proje kapsamında düzenlenecek panel toplantısı, konferans gibi yaygınlaştırma faaliyetleri bu amaca hizmet edecektir.

Bu içerik 27/06/2024 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.

Tercih Danışmanlığı