PROGRAM
British Council Connect4innovation: Birleşik Krallık-Türkiye Yükseköğretim Kurumsal Ortaklık Fonu 2022-2023 Başvurusu
PROJE BAŞLIĞI
Lisansüstü Becerilerin Endüstri İhtiyaçlarıyla Uyumlu Hale Getirilmesiyle İstihdam Edilebilirliğin Artırılması için Mesleki ve Mesleki Yüksek Öğrenimin Geliştirilmesi: Birleşik Krallık ve Türkiye'deki En İyi Uygulamaların Belirlenmesi ve Paylaşılması
PROJE ORTAKLARI
ANA TEMALAR
ÖZET
Bu proje çağrısı, küresel endüstrinin mevcut ve gelecekteki ihtiyaçları doğrultusunda öğrencilerin ve mezunların niteliklerini, becerilerini ve istihdam edilebilirliğini artırmaya yönelik yeni ve yenilikçi yöntemlerin geliştirilmesi, güçlendirilmesi ve uygulanması konusunda kurumlarımızın işbirliği yapması için tam zamanında bir fırsattır.
Beykoz Üniversitesi kurulduğu günden bu yana ilgili sektör paydaşlarıyla işbirliği içinde yeni ve yenilikçi pedagojik ve müfredat modelleri peşindedir. Bu proje, üniversitenin bu çalışmayı sağlamlaştırmasına, genişletmesine ve son derece deneyimli ve ilgili proje ortakları olan Kent Üniversitesi ve UND'nin yardımıyla daha sürdürülebilir hale getirmesine olanak tanımak üzere içerik, ortaklık, ekip oluşumu, metodoloji ve sonuçlar, her kurumun farklı aşamalardaki sonuçlarından faydalanabilmesi için daha uzun süre çalışacak şekilde tanımlanmış ve geliştirilmiştir.
Projenin amacı, mevcut politika ve uygulamaları gözden geçirerek, Türkiye ve Birleşik Krallık'taki en iyi uygulama örneklerini ve kanıta dayalı yönergeleri belirleyip paylaşarak Türkiye ve Birleşik Krallık'ta Mesleki Yüksek Öğrenimin (PHE) geliştirilmesine katkıda bulunmaktır. Proje, öğrencilerin ve mezunların beceri setlerini 21. yüzyıl endüstri ihtiyaçları ve gerçekleriyle uyumlu hale getiren yeni ve yenilikçi müfredat ve mesleki gelişim desteği sağlanmasını ve böylece yüksek düzeyde mezun istihdam edilebilirliğini teşvik etmeyi amaçlamaktadır.
Yaklaşımı uzun vadede çeşitli PHE disiplinlerine yaymak amacıyla, bu proje için PHE'nin belirli bir alanı olan lojistik yönetimi için önlisans, lisans ve yüksek lisans düzeyinde bir pilot çalışma gerçekleştirilecektir. Türk lojistik sektörünün önde gelen bir STK'sı, Türkiye'deki destekleyici ortak olarak projeye dahil edilmiştir ve bu STK'nın katılımı, lojistik sektörünün mesleki ve mesleki yüksek lisans kapsamında ele alınması gereken 21. yüzyıl lisansüstü beceri ihtiyacının belirlenmesinde hayati önem taşımaktadır. Üniversite ortakları Beykoz ve Kent daha sonra müfredat ve pedagojiyi karşılaştırmalı olarak inceleyerek ve bu ihtiyaçların ne ölçüde karşılanıp karşılanmadığını ölçecek ve bunlara daha iyi yanıt vermenin yollarını belirleyecektir.
Projenin çıktıları arasında paydaş raporları, kılavuzlar ve bir araç seti yer alırken, öğrencilerin ve mezunların istihdam edilebilirlik becerilerinin güçlendirilmesi için yeni müfredat modelleri oluşturulması amaçlanmaktadır. Bu doğrultuda programlar yürütmek üzere hem akademik hem de idari personel yetiştirmek ve deneyim paylaşımı için yeni ulusal ve uluslararası ortaklıklar kurmak hedeflenmektedir. Dolayısıyla bu projenin çıktılarından asıl yararlananlar Beykoz ve Kent üniversitelerindeki öğrencileri/mezunları, akademik ve idari personeli olacaktır. Proje boyunca bu gruplarla istişarede bulunulacak ve çalıştay gibi farklı faaliyetlere dahil edileceklerdir. Ayrıca Beykoz'da pilot programlarda çalışan akademisyenler ile Kent ve Beykoz'da kariyer gelişimi, uluslararasılaşma ve kalite güvenceden sorumlu profesyonel personelin projenin bulgularından faydalanmasını sağlayarak ilgili birimlerin kapasitesinin artırılması hedeflenmektedir. Sonuçta proje, ortak kurumlar arasında karşılıklı akran öğrenimini kolaylaştıracak ve bunun, ortak kurumlarla ve sonuçların paylaşılacağı daha geniş çevreyle daha fazla işbirliğine ve sürekli paylaşıma yol açacağı umulmakta ve öngörülmektedir.
Proje kapsamında çok sayıda çalıştay gerçekleştirilecektir. Bu çalıştaylar, proje ortaklarının planlanan proje faaliyetlerini ve projenin zaman çizelgesine göre elde edilen sonuçları gözden geçirmeleri için koordinasyon ve çalışma toplantıları görevi görecektir. 2'si online, 3'ü yüz yüze (ikisi İstanbul'da, biri Londra'da) olmak üzere 5 çalıştay öngörülmektedir.
Projenin ilk yılının sonunda İstanbul'da projenin paydaşlarına yani İngiltere ve Türkiye'deki yükseköğretim kurumlarına açık bir panel toplantısı gerçekleştirilecek ve yaygınlaştırma, tartışma ve pekiştirme amacıyla projenin birinci yılının sonunda alanda uzmanların kişilerin katılımı ile projenin ara sonuçlarının tartışılacağı bir Panel toplantısı yapılacak olup toplantı hem fiziki (yüz yüze) hem de çevrimiçi katılımla hibrit formatta gerçekleştirilecektir.
Projenin ikinci yılının sonunda İngiltere, Türkiye ve diğer Avrupa ülkelerinden yükseköğretim kurumları ve sektör paydaşlarının katılımına açık bir konferans düzenlenecek ve sonuç olarak proje sonuçlarının duyurulması sağlanacaktır. Konferans, hem fiziksel (yüz yüze) hem de çevrimiçi katılımla hibrit formatta geröekleştirilecektir.
HEDEFLER VE SONUÇLAR
Projenin temel ve kapsayıcı amacı, lojistik alanında bir pilot proje aracılığıyla Türkiye ve Birleşik Krallık'ta Mesleki Yüksek Öğrenimi (PHE) geliştirmek ve güçlendirmektir. Bu, aşağıdaki ikincil hedefler üzerinden gerçekleştirilecektir:
1. Endüstri kuruluşları, işverenler ve paydaşlarla doğrudan istişare yoluyla endüstri ihtiyaçlarını belirlenmesi
Bu projede lojistik alanına odaklanılacaktır. Lojistik, istihdam edilebilirlik ve küresel ekonomi açısından önemi ve potansiyel etkisi nedeniyle seçilmiştir. Lojistik Meslek Yüksekokulu olarak başlayıp üniversiteye dönüşmesi nedeniyle Beykoz Üniversitesi'nin akademik açıdan da ilk ve en güçlü programlarından biridir. UND, binlerce üye kuruluşuyla Türkiye'de lojistik alanında önde gelen mesleki birliktir ve bu nedenle çeşitli sektör paydaşlarına benzersiz bir arayüz sunmaktadır. Kent'in İstihdam Edilebilirlik ve Kariyer Hizmetinin katılımı, ulusal ve uluslararası işverenler ve sektör kuruluşlarından oluşan geniş bir ağı oluşturmaktadır ve Birleşik Krallık'taki endüstri ortaklarıyla bilgi paylaşımı destekleyecektir. UND'nin liderliğinde ortaklarla istişarede bulunarak şunları gerçekleştirilecekir:
2. Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer yerlerdeki PHE stratejisi, politikası ve uygulamasının karşılaştırmalı incelemesi
PHE çoğu ülkede tarihsel nedenlerden dolayı farklı şekillerde yapılandırılmıştır (REF: Avrupa'da Mesleki Yüksek Öğrenim Özellikleri, Uygulama Örnekleri ve Ulusal Farklılıklar, EURASHE, https://www.eurashe.eu/library/mission-phe/PHE_in_Europe_Oct2014.pdf). Türkiye karma bir sistem izliyor; çoğunlukla üniversiteler bünyesinde akademik birim olarak önlisans diploması veren meslek yüksekokulları ve bazı bağımsız meslek yüksekokulları bulunmaktadır. Önlisans programlarının tamamlanması durumunda merkezi sınav sistemiyle lisans programlarına geçiş yapılabilmektedir.
Birleşik Krallık'ta yüksek öğretim kurumları, on dokuzuncu yüzyıldan bu yana mesleki eğitimin sağlanmasında merkezi bir rol oynamıştır. Tarihsel olarak bu hizmet politekniklerin hakimiyetindeydi ve üniversitelerin yetki alanı genellikle daha çok yurttaşlık eğitimine ve geleneksel akademik konulara yönelikti. Bununla birlikte, politekniklere tam üniversite statüsü verildiği 1992 tarihli İleri ve Yüksek Öğrenim Yasası'ndan bu yana, istihdam edilebilirlik ve endüstrinin ihtiyaçlarına hizmet etmek tüm üniversitelerin temel amaçları haline geldi ve bugün yüksek öğretim politikası söyleminin merkezi temaları haline geldi (örneğin bkz. AdvanceHE), 2020; HEPI, 2020). Bugün, 'istihdam edilebilirlik gündemi' tüm disiplinlerde müfredat ve pedagojiye yerleştirilmiştir ve aynı zamanda üniversitelerdeki kariyer ve istihdam edilebilirlik hizmetleri ve endüstri ortaklıkları gibi merkezi girişimler aracılığıyla da sürdürülmektedir.
Bu nedenle, özellikle üniversitelerin küresel pazarda istihdam için giderek daha fazla çeşitlilik gösteren öğrenci grupları hazırladığı göz önüne alındığında, Mesleki Yüksek Öğrenim ile ilgili olarak Türkiye ve Birleşik Krallık arasında karşılıklı bilgi alışverişi için çok fazla alan bulunmaktadır. Bununla birlikte, PHE ile ilgili ulusal düzeydeki tartışma ve politika, farklı bağlamların terminolojilerini ve kaygılarını yansıtabilir ve içgörülerin uluslararası düzeyde etkili bir şekilde paylaşılmasını engelleyebilir. Bu nedenle projede şunlar yapacaktır:
3. Türkiye ve Birleşik Krallık partner üniversitelerindeki en iyi uygulamaların yanı sıra Birleşik Krallık, Türkiye ve diğer ülkelerden daha geniş örneklerin belirlenmesi ve paylaşılması
Projenin bu boyutu doğrudan müfredat tasarımı, öğretme, öğrenme ve değerlendirme ile öğrenci desteğine odaklanacaktır. Beykoz Üniversitesi, Türkiye'de lojistik eğitimi veren lider kuruluşlardan biridir ve çok sayıda Beykoz mezunu ulusal ve uluslararası lojistik sektörlerinde çalışmaktadır. Beykoz Üniversitesi böylece müfredat unsurlarının, öğretme ve öğrenme yöntem ve yaklaşımlarının tasarlanması ve uygulanması için ideal bir test ortamı sağlar. Kent Üniversitesi Kent İşletme Fakültesi ayrıca lojistik alanında lisans ve lisansüstü eğitim imkanı sunarak iki kurum arasında karşılaştırmayı ve karşılıklı öğrenmeyi destekler. Bu çerçevede aşağıdaki çalışmalar yapılacaktır:
ÇIKTILAR
Proje aşağıdaki spesifik sonuçlara (çıktılar) sahip olacaktır:
(*Müfredat yönergeleri ve kaynakları araç seti, farklı paydaşların (özellikle eğitimciler ve kurs tasarımcıları) uygulayabileceği uyarlanabilir çıktılardır. Bu nedenle, politika yapıcıların karşılaştığı çıktılar ile öğretmenlerin karşılaştığı çıktılar arasında bir denge kurulması amaçlanmaktadır.)
ÇALIŞTAYLAR
Projenin ilerleyişini, üretilen sonuçları ve sonraki her aşama için planlanan faaliyetleri koordine etmek ve gözden geçirmek için bir dizi çevrimiçi ve yüz yüze çalıştaylar düzenlenecektir. Aşağıdaki çalıştaylar gerçekleştirilecektir:
PANEL TOPLANTISI
Projenin ilk yılının sonunda İstanbul'da, Türk ve uluslararası yükseköğretim kurumlarının temsilcileri ile mesleki yükseköğretim alanında uzman kişilerin katılımıyla bir panel toplantısı düzenlenecektir. Bu, panelistlerin çalıştaya fiziksel olarak katılacağı, izleyicilerin ise hem fiziksel hem de çevrimiçi katılımda bulunacağı hibrit bir toplantı olacaktır. Panel toplantısının amacı, birinci yılın sonunda projelerin sonuçlarını proje alanında uzman kişilerle sunmak ve tartışmak, proje yaklaşımını ve metodolojisini, bulguları, sonuçları ve çıktıları doğrulamaktır.
PROJE KONFERANSI
Proje çıktılarının yaygınlaştırılması, proje sonuçlarına ilişkin önerilerin savunulması ve proje sonuçlarının Türk, İngiliz ve Avrupa yükseköğretim alanlarındaki paydaşlarla pekiştirilmesi amacıyla projenin ikinci yılının sonunda bir konferans düzenlenecektir. Bu, katılımcıların hem fiziksel hem de çevrimiçi olarak yer alacağı hibrit bir konferans olacaktır.
YAYGINLAŞTIRMA
Proje faaliyetlerinin ve sonuçlarının aşağıdaki şekilde yaygınlaştırılmasını yapılacaktır:
HEDEF KİTLE VE TAHMİNİ YARARLANICI SAYISI
Projenin hedef kitlesi ve yararlanıcıları öğrenciler, akademik personel, müfredat tasarımcıları ve politika yapıcılardır. Yıllık olarak önlisans düzeyinde 200, lisans düzeyinde 50 ve yüksek lisans düzeyinde 50 öğrenci alan Beykoz Üniversitesi'nin lojistik programlarındaki öğrenciler öncelikli hedef kitledir. Bu programlarda F/M oranı 50:50 civarındadır. Beykoz Üniversitesi'ndeki lojistik programlarında görev alan akademik personel sayısı 30 civarındadır ve F/M oranı yaklaşık 80:20'dir.
Projenin sonuçlarının Beykoz Üniversitesi’nde yaygınlaştırılması iki aşamada yapılacaktır. İlk aşama, sonuçların lojistik alanındaki programlara yaygınlaştırılmasıdır. Bu, projenin sonuçlarının lojistik alanındaki ilgili akademik bölümlere (önlisans düzeyi, lisans düzeyi ve yüksek lisans düzeyi) iletilmesiyle gerçekleştirilecektir. Projenin kilit araştırmacılarından ikisi bu programların akademik yöneticileridir; biri lojistik alanında lisans programları ve yüksek lisans programlarını yürütmekten sorumlu olan lisansüstü programlar enstitüsü müdürü, diğeri ise lojistik meslek yüksekokulu müdürüdür. Proje sonuçlarını kendi müfredatlarına entegre etmek onların sorumluluğunda olacak ve bu, proje bitmeden yapılacaktır. İkinci aşama, sonuçların diğer lisans programlarına yaygınlaştırılmasıdır. Bu, projenin bir parçası olarak değil, projenin tamamlanmasından sonra yapılacaktır. Projenin amacı Üniversitenin vizyonuyla uyumlu olduğundan, projenin sonuçlarının ve çıktılarının hemen olmasa da belli bir süre içinde Üniversite tarafından benimsenmesi beklenmektedir.
Projenin çıktıları ve sonuçları, gelecekte sadece lojistik alanındaki programları değil, Beykoz Üniversitesi'ndeki diğer programları da bilgilendirecek ve geliştirecektir. Bu, projenin tamamlanmasının ardından, hedef kitlenin şu anda yaklaşık 5000 öğrencisi ve 200 akademik personeli olan tüm üniversiteyi kapsayacağı ve öğrenci kitlesinde 50:50 ve akademik kadroda 80:20 F/M oranı olacağı anlamına gelmektedir.
Kent Üniversitesi, Kent Business School'daki ve tüm kurumdaki öğrencilerinin becerilerini ve istihdam edilebilirliğini artırmaya ve mezunlarının beceri setlerinin endüstrinin ve işverenlerin ihtiyaçlarını karşılamasını sağlamaya kararlıdır. Bu nedenle, Üniversitenin ilgili personeli (Kent Business School'da 108 kişi, Üniversite genelinde yaklaşık 1.000 kişi) ve öğrencileri (yaklaşık 14.000) bu nedenle Birleşik Krallık'tan projeden doğrudan yararlanan hedef kitledir.
Proje aynı zamanda diğer yükseköğretim kurumlarını da hedef almaktadır ve buna göre projenin bulguları, potansiyel etkilerini en üst düzeye çıkarmak için geniş çapta yaygınlaştırılacaktır. Proje aynı zamanda yükseköğretim sisteminin yönetim organlarını da hedef alarak projenin sonuçlarını, özellikle de pilot uygulama sonuçlarını diğer yükseköğretim kurumlarına tanıtmalarını amaçlamaktadır. Bu amaçla proje sonunda mesleki ve yüksek öğrenime ilişkin önerilere ilişkin bir rapor yönetim organlarına ve politika yapıcılara sunulacaktır. Projenin ana temalarının Beykoz Üniversitesin stratejik hedefleri doğrulrusunda olmasları nedeniyle; proje çalışmaları proje takvimi ile sınırlı değildir ve devam edecektir.
İŞBİRLİĞİNDEN BEKLENEN SONUÇLAR VE ÖNÜMÜZDEKİ İKİ YILDA GENİŞ TOPLULUK ÜZERİNDEKİ POTANSİYEL ETKİ
İşbirliğinin beklenen sonuçları ve önümüzdeki iki yıl içinde daha geniş toplum üzerindeki potansiyel etkisi aşağıdakileri içermektedir:
Bu içerik 27/06/2024 tarihinde güncellenmiştir.
Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.