Halkla İlişkiler ve Reklamcılık, değeri yükselen sektörler arasında en fazla talep gören meslekler arasındadır. Açık ve rekabetçi ekonomilerde faaliyet gösteren işletmelerin varlıklarını sürdürebilmesi ve büyümesi, hedef kitleleriyle ilişkilerini ne derece başarılı yürüttükleriyle ve kendilerini ne ölçüde tanıtabildikleriyle doğrudan ilgilidir. Rekabetin çok yoğun olarak yaşandığı ekonomilerde işletmeler, farklılaştırma stratejilerine odaklanmak zorunda kalmışlardır. Farklılaştırma stratejisi, markalaşma sürecinin temelinde yatan ana nedendir. Paydaşların beğenisini ve sadakatini kazanmak, hedef kitleleriyle kişisel ve duygusal bir bağ oluşturmak, işletmelerin; hatta bireylerin veya ülkelerin en önemli hedeflerinden biri haline gelmiştir. Markalaşma, yalnızca ürün ve hizmet sunan işletmeler için değil, hedef kitlenin desteğine ihtiyaç duyan her türlü yapı ve oluşumlar için de gereklidir.
Sektörün ihtiyaçları doğrultusunda tasarlanan Beykoz Üniversitesi Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün amacı, birbirleriyle etkileşim içerisinde olan halkla ilişkiler, reklamcılık, pazarlama ve yönetim alanlarını bir araya getirmek suretiyle, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanlarında fark yaratacak profesyoneller yetiştirmektir. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nün eğitim anlayışı, iş hayatında, sosyal ve kültürel yaşamda yaşanan değişim ve dönüşümleri takip etme ve yönetme bilinci ve becerisine sahip, çalışma sorumluluğunun altından kalkabilecek bilgiyle donanımlı, yazılı ve sözlü olarak kendini çok iyi ifade edebilen, yenilikçi, araştırmacı, iş ahlak ve etiğine saygı duyan, kendisi ve ülkesi için faydalı bireyler yetiştirmek üzerine kuruludur.
Ulusal ve uluslararası arenada varlığını korumak isteyen kuruluşların sayısı düşünüldüğünde; halkla ilişkiler ve reklam alanında uzmanlaşmanın ve bu alanda görev yapacak uzman ihtiyacının önemi daha iyi kavranabilir. Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Bölümü’nden mezun olan öğrenciler, halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında girişimci olabilmenin yanı sıra, halkla ilişkiler uzmanı, reklam tasarımcısı, iletişim yöneticisi, medya analisti, sosyal medya uzmanı, itibar yöneticisi, siyasal iletişim uzmanı gibi çok çeşitli orta ve üst düzey pozisyonlarda görev alarak; medya, etkinlik tasarımı ve yönetimi, iletişim gibi sektörlerde iş imkanı bulabilecekleri gibi; farklı sektörlerde yer alan kurumların iletişim, reklam, halkla ilişkiler, medya ilişkileri gibi bölümlerinde de görev yapabilirler.
Bu içerik 01/07/2024 tarihinde güncellenmiştir.
Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.