Yeni Medya Teknolojileri ve Halkla İlişkiler

Beykoz Lojstik Meslek Yüksekokulu Yayınları No: 2

1. Baskı/ Eylül 2009

ISBN: 978-605-60654-1-5

232 Sayfa

Nejla Karabulut

İnternetin diğer iletişim araçlarından farklılaşmasını sağlayan unsurlar, bireylere tanıdığı imkanlarda kendisini ortaya koymaktadır. Daha önce hiçbir iletişim teknolojisi bireyin sabit bir noktadan dünyanın herhangi bir yerindeki bilgi kaynağına erişimine, kendi düşüncesini/ürününü bu kadar kolay ve kısa sürede milyonlarla buluşturmasına, kendi aralarında bu kadar kısa sürede görüş alışverişine ve tepkilerini ortak olarak bu kadar güçlü şekilde göstermelerine imkan vermemiştir. İletişimin hedefindeki kullanıcı değişmiştir. Kullanıcının beklentileri ve teknolojiyle olan ilişkisi, her yeni gelişmeyle birlikte yeni bir boyut kazanmaktadır. Web 2.0'la birlikte kullanıcı kendisini, iletişim sürecinin ucundaki pasif alıcı olarak değil, süreci şekillendiren, katkıda bulunmak isteyen taraf olarak görmektedir. Kullanıcının gözündeki kurum imaji ve itibarı; kurumun, yeni teknolojisiyle kurulan ilişkide nasıl kullandığı ile şekillenmektedir. Web 1.0 döneminde, kendisine internet ortamında bilgi ya da hizmet sunmayan kurumlara olumsuz gözle bakan kullanıcı şimdi, Web 2.0 teknolojileriyle sahip olduğu aktifiteye karşılık verilmemesini olumsuzluk olarak degerlendirmektedir. Bu bağlamda Marshall McLuhan'ın "Araç mesajdır" sözü, bir kere daha iletişimciler için doğruluk kazanmaktadır.

"Yeni iletişim Teknolojileri ve Halkla İlişkiler" isimli bu çalışmada, esas olarak yeni iletişim teknolojilerinin halkla ilişkiler mesleği üzerine olan etkileri ve iletişimcilere sunduğu fırsatlar incelenmekte: halkla ilişkilerde ortaya çıkan yeni kavramlar ve izlenmesi gereken yeni stratejiler, uygulama örnekleri ile birlikte ele alınmaktadır.

Bu içerik 16/12/2020 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.

Tercih Danışmanlığı