Programın Amacı

Görsel İletişimciler, toplumu, ihtiyaçlarını analiz eder; iletişim kurmak ve oluşturmak için insanları ilgilendiren, bilgilendiren, eğiten, eğlendiren ve ilham veren kavramları, ürünleri oluşturur ve bunları görsel formalar şeklinde düzenleyerek dünyamızın görünüşünü ve işleyişini şekillendiren çözümler üretirler. Marka/görsel kimlik paketleri, tabelalar, uygulamalar, web siteleri, haritalar ve  görsel gösteriler, görsel iletişimcilerin hayal gücü ve yaratıcılığıyla  birlikte nesiller arasında kültürlerarası bağların kurulmasında önemli roller üstlenirler.

Amacı, tasarımın uluslararası kurallarını uygulayıp yorumlayabilen, yaratıcılığını teknoloji ile birleştirerek günümüzde her alanda gerekli görsel iletişim ürünlerini üretip yönetecek ve uygulamasını koordine edecek tasarımcılar yetiştirmek olan “Görsel İletişim  Programı”nda öğrenciler, reklam, dergi, kitap gibi pek çok elektronik ve basılı ürünlerdeki fikir ve bilgileri iletmeyi, stratejik ve özgün bir  şekilde kelimeler, göstergeler, semboller ve görüntüler oluşturmayı ve kullanmayı öğrenirler.

2 yıllık bir önlisans programı olan Görsel İletişim Programı, TYT puanı ile öğrenci almaktadır. Program öğrencileri 3+1 Modeli ile öğrenim görürler. Bu model ile öğrencilerimiz program süresi olan 4 yarıyılın 3 yarıyılında yetkinlik dersleri, temel alan dersleri, mesleki alan uzmanlık derslerini tamamlar ve son 1 yarıyılda ise sektör işletmelerinde işyerinde uygulama eğitimi alırlar.

Mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavında başarı oldukları taktirde üniversitelerin 4 yıllık lisans programlarına geçiş yaparak ya da yurtdışında bir üniversitede lisanslarını tamamlayabilirler.

Mezunların Çalışma Alanları

Reklamın görsel iletisinde, algısal etki yaratmak esas olduğundan, bölümün iş sahası da özellikle reklam sektörü olacaktır. Programdan mezun olan öğrencilerimiz kamu ya da özel sektörde yoğun olarak reklam ve tanıtıma yönelik olarak görsel ileti odaklı çalışırlar. Kitle iletişimi ve reklamcılık üzerine iş yapan kuruluşlar, medya ve iletişim üzerine hizmet veren işletmeler, reklam ajansları, kamu kurumları ile özel kurum ve kuruluşların kurumsal iletişim ya da sosyal medya  departmanlarında görev alabilirler.

         

*2019 – 2020 Eğitim-Öğretim döneminde öğrenci alımı yapılmayacağını bilgilerinize sunarız.

Bu içerik 25/04/2019 tarihinde güncellenmiştir.

BEYKOZ ÜNİVERSİTESİNİ TAKİP EDİN


Haberdar Olun

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.