Ne Öğrenirsin?

Türkiye’nin 2023 yılı hedefi olarak gösterilen 500 milyar dolarlık ihracat rakamına ulaşılmasının ve dünya ile rekabet edilebilir maliyetlerin oluş­turulmasının yolu, taşımacılık maliyetlerinin uygunluğu ile olabilecektir. Bu imkanı ancak büyük miktarlarda eşya taşıyabilecek kapasitesi olan demiryolu taşımacılığı sağlayabilecektir. Son yıllarda yeni bir demiryolu seferberliğine dönüşen girişimler sonucunda, ülkemizde yılda ortalama 134 km’den 18 km’ye düşen demiryolu yapımı yılda ortalama 135 km’ye ulaşmıştır. Öte yandan kentsel lojistik içinde yer alan uygulamalar bağla­mında; dünyanın en kalabalık şehirleri arasında yer alan İstanbul’da ula­şım probleminin çözümü için toplu taşımaya ağırlık verilmektedir. Ana ray­lı sistem hatları ile entegre tali sistemler, daha düşük kapasiteli metrolar, hafif metrolar, tramvaylar, monoray-havaraylar, füniküler ve diğer basit sistemlerin devreye konulması ilgili kurumların gündemindedir. Raylı sis­temlerin gelişmesi ile bu alanda duyulan nitelikli işgücüne ihtiyaç artmış ve artmaya devam etmektedir.

Nerede Çalışabilirsin?

Kentiçi ve kentler arası raylı sistemlerin yoğun olarak kullanıldığı ilgili ku­rumlarda, Demiryolu taşımacılık sektörünün demiryolu operasyonları de­partmanlarında.

Dikey Geçiş Yapılabilecek Lisans Programları

  • Çalışma Ekonomisi ve Endüstri İlişkileri
  • Lojistik ve Taşımacılık
  • Ulaştırma Mühendisliği
  • Ulaştırma ve Lojistik
  • Uluslararası Lojistik ve Taşımacılık 
  • Uluslararası Lojistik Yönetimi  

Programın ders planını görüntülemek için tıklayınız.

Programın AKTS ders planını görüntülemek için tıklayınız.

Bu içerik 13/03/2019 tarihinde güncellenmiştir.

BEYKOZ ÜNİVERSİTESİNİ TAKİP EDİN


Haberdar Olun

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.