Program Amacı:
Tüm Dünyada internetin ve dijital teknolojilerin kullanımının yaygınlaşmasıyla hayatın her alanında olan değişimler iş hayatında ve ticaret dünyasında da kendini göstermiştir. Dijitalleşmeyle beraber eş güdümlü bir şekilde perakende ticaret e-ticarete dönüşmektedir. Dünya çapında perakende satışlar içinde e-ticaretin payı, giderek artmakta ve 2023 yılında %20,3 oranına ulaşmıştır. Ticaret Bakanlığı verilerine göre Türkiye’de 2024 yılında e-ticaret hacminin 3,4 trilyon TL olarak gerçekleşmesi öngörülmektedir.
Günümüzde e-ticaret sektöründe faaliyette bulunan işletmeler, kullanıcıların internet üzerinden ihtiyaçlarını karşılamasına yönelik teknolojik altyapı faaliyetlerine yatırımda bulunmaktadır. Alışveriş, eğitim, sağlık, banka gibi sıklıkla kullanılan kurumlara, internet altyapıları ile ulaşımın artması şu anda geleceğe yönelik bir teknolojik devrime gidildiğini göstermekte ve hayat koşullarının ve özellikle iş hayatının buna göre tekrardan düzenleneceğinin işaretini vermektedir. COVID-19 küresel salgını ile birlikte dünyada ve ülkemizde dijitale hızlı bir yönelim gerçekleşmiştir. Dijitalleşmenin etkisiyle de kurulan e- ticaret platformlarının pazarda hızla büyüdüğü görülmektedir.
Bu gelişmelere paralel olarak e-ticaretin hızla büyüyen bir kariyer alanı olduğu görülmektedir. E-ticaret ülkelerin ihracatına ve makroekonomik göstergelerinin iyileştirilmesine katkıda bulunmaktadır. Türkiye’de e-ticaret ekosisteminin gelişmesi için, genç nüfusun da bu alanda eğitim veren mesleklere yönlendirilmesi gerekmektedir.
Türkiye’de nüfusun kalabalık olması, internet ve mobil kanallarının kullanım oranının yüksek olması, lojistik ve ödeme sistemlerindeki gelişmeler, genç nüfus oranının yüksek olması ve bu genç nüfusun yeni teknolojilere kolay ve hızla adapte olabilmesi e-ticaret ekosisteminin gelişmesine katkı sağlamaktadır. E-Ticaret mevcut istihdam ve meslek yapılarını biçimlendirdiği gibi ülkelerin kalkınmasına da olumlu katkılarda bulunmaktadır.
Yukarıda söz edilen gerekçelere dayanarak E-Ticaret ve Pazarlama programının mezunlarının sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikli iş gücü talebini karşılaması beklenmektedir. E-Ticaret ve Pazarlama programının amacı sektördeki son yıllarda yaşanan hızlı büyüme sonucu, bu alanda yetişmiş uzman personel ihtiyacını karşılamaktır.
E- Ticaret ve Pazarlama Programı Öğrencileri;
E ticaret ve Pazarlama Uzmanı nerede çalışır?
E ticaret ve Pazarlama programından mezun olan öğrenciler:
E-Ticaret ve Pazarlama Eğitimi
E-Ticaret ve Pazarlamaeğitiminin süresi iki yıl olup önlisans programıdır. Beykoz Üniversitesi E-Ticaret ve Pazarlama önlisans ders programında aşağıdaki dersler yer alır:
İşyerinde Uygulama Eğitimi (Staj)
Üniversitemizde uyguladığımız 3+1 eğitim modeli çerçevesinde tüm önlisans ve lisans eğitim öğretim programlarımızda öğrenciler en az bir yarıyıl (14 hafta), ilgili sektör işletmelerinde İşyerinde Uygulama Eğitimi (Staj) yapmaktadır. Bu çerçevede üniversitemizin her yıl sayısını arttırdığı çok sayıda kurum ve kuruluşlar ile İşyerinde Uygulama Eğitimi (Staj) kapsamında işbirliği protokolleri bulunmaktadır
Yetkinlik Geliştirme Programı
Günümüzde iş dünyası üniversite mezunlarının alanlarındaki teorik bilginin yanı sıra bazı kritik yetkinlikleri de edinmiş olarak iş yaşamına atılmalarını bekliyor. Üniversitemizin “Yetkinlik Geliştirme Programı” ile öğrencilerimizin öğrenim gördükleri alan bilgisinin yanı sıra 21. yüzyıl iş dünyasının ihtiyaç duyduğu temel ve yönetsel 14 Yetkinlikte kendilerini geliştirmiş olarak mezun olmalarını hedefliyoruz. Böylelikle Beykoz Lojistik Meslek Yüksekokulu mezunları iş dünyasına alan bilgilerinin yanı sıra öğrenim hayatları süresince kazandıkları kritik temel ve yönetsel yetkinlikler ile atılıyor ve kariyerlerine büyük bir avantaj ile başlıyorlar.
Bu içerik 28/07/2024 tarihinde güncellenmiştir.
Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.