Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (İngilizce)

Misyonumuz

Ulusal ve uluslararası sivil havacılık sektörünün ihtiyaçlarına duyarlı, öğrendiklerini mesleki yeterlilik ve etik değerlerle harmanlayarak hizmet kalitesine dönüştürebilen; güvenlik, iletişim, kriz yönetimi ve misafir memnuniyetine odaklı kabin hizmetleri personeli yetiştiren; öğrenmeye ve topluma değer katmayı ilke edinmiş bir eğitim programı olmaktır

Vizyonumuz

Bilimsel ve mesleki açıdan donanımlı, insan yaşamına ve toplumsal değerlere duyarlı; güvenlik, yolcu memnuniyeti ve etik ilkeler doğrultusunda hizmet sunabilen, çok disiplinli düşünebilen ve yenilikçi çözümler geliştirebilen, özgüveni ve iletişim becerisi yüksek, kalite ve mükemmelliği ilke edinmiş kabin memurları yetiştirerek, havacılık sektöründe örnek ve öncü bir program olmaktır.

Program Eğitim Amaçları

Programın temel amacı, aşağıdaki yetkinliklerle donanmış mezunlar yetiştirmektir:

•    Uluslararası standartlara uygun mesleki bilgi ve beceri kazandırmak.
•    Etkili iletişim, kriz yönetimi ve temsil yeteneği gelişmiş bireyler yetiştirmek.
•    Etik, güvenlik ve hizmet kalitesi değerlerini içselleştirmiş bireyler kazandırmak.
•    Yabancı dil yeterliliği ve kültürel farkındalığa sahip profesyoneller yetiştirmek.
•    Yaşam boyu öğrenmeye ve mesleki gelişime açık bireyler yetiştirmek.

Program Yeterlilikleri (Program Öğrenme Çıktıları)

  • Yolcu taşımacılığı yapan hava araçlarında gerekli emniyet ve güvenlik önlemlerini uygulayarak yolcu konforunu sağlayabilme. Uluslararası ve Ulusal Sivil Havacılık ve Kabin Hizmetlerine dahil temel ve kuramsal  konularla ilgili bilgileri açıklayarak uçaklar  ve hava araçları hakkında temel bilgileri tanımlayabilme.
  • Sivil Havacılık Ulaştırma İşletmeciliği, Kabin Hizmetleri ve diğer sosyal bilimler alanlarındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri birlikte kullanma yeteneği edinerek, ekip çalışma beceresine sahip olabilme. Kültürel çeşitliliğe duyarlı; farklı kültürlerle etkili iletişim kurabilme. 
  • Havaalanındaki yer hizmetleri operasyonları hakkında genel bilgilere sahip olabilme. Check - in boarding işlemlerine yapabilme .
  • Havacılık sektörü içerisinde uzman olan ve olmayan kişilerle etkin iletişim kurabilme. Bir yarı yıl boyunca iş hayatının içinde bulunarak öğrendiği teorik bilgilerini uygulayabilme, havacılık alanıyla ilgili literatürü ve gelişmeleri yakından takip edebilme.
  • Sivil Havacılık dünyasında bulunan işletmelerin ve toplumun beklentileri doğrultusunda gelişen ve üniversitemizin kurumsal çıktıları olarak tanımlamış olduğu yetkinlikleri temel düzeyde kazanabilme, bireysel veya ekip üyesi olarak girişimcilik becerisi  gösterebilme.
  • Mesleki ve kişisel öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek, yaşam boyu öğrenme olanaklarını kullanarak kendini sürekli geliştirebilme  ve yolcu hizmetleri süreçlerini baştan sona anlayarak hem havalimanında hem de uçak içinde uygulayabilme.
  • Yolcu ilişkileri ve iletişim alanlarında edindiği bilgiyi uygulayacak donanıma sahip olabilme ve takım çalışmasına uyumlu sorumluluk alabilme disiplinine sahip olabilme.
  • Sorumluluğu altındaki kişilerin öğrenme ihtiyaçlarının belirlenmesine, karşılanmasına ve mesleki gelişimine rehberlik edebilme.
  • Havacılık alanıyla ilgili konularda yürütmekte olduğu çalışmaları, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilere yazılı, sözlü ve görsel iletişim araçlarını kullanarak aktarabilme.
  • Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü A2 genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilirken, meslektaşları ve yolcularla iletişim kurabilme.
  • Ana Dili’ni en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyi' nde kullanabilme.
  • Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katılarak destekleyebilme.
  • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri alanıyla ilgili gerekli görülen iş sağlığı güvenliği, çevre koruma, kalite ve sürekli iyileşme prosedürlerini uygulayabilme.
  • Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kültürel değerler konularında yeterli bilince sahipken; kültürel farklılıklara saygılı olabilme. 
  • Sivil havacılık alanında ulusal ve uluslararası otoriteler ve regülasyonlar hakkında bilgi sahibi olabilme.

Mezun Profili

Program mezunları:

  • Yolcu memnuniyetini ve güvenliği ön planda tutan,
  • Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde çalışabilecek nitelikte,
  • Etik, estetik ve temsil yetkinliği gelişmiş,
  • Kriz yönetimi ve iletişim becerileri güçlü,
  • Takım çalışmasına uygun ve sorumluluk alabilen profesyoneller olarak sektörde yer alabilirler.


İstihdam Alanları

  • Ulusal ve uluslararası havayolu şirketlerinde kabin memuru,
  • Özel hava taşımacılığı firmalarında yer hizmetleri destek personeli,
  • Turizm, otelcilik ve hizmet sektöründe protokol ve müşteri ilişkileri sorumlusu,
  • Havalimanlarında yer hizmetleri personeli olarak istihdam edilebilirler.

Programın Amacı

Sivil havacılık sektöründe yaşanan gelişmeler ve yapılan düzenlemeler, giderek daha çok sayıda havayolu şirketinin sivil havacılık sektörüne katılmasını teşvik etmektedir. Bu gelişmelere paralel olarak havayolu ile yolcu taşımacılığı; yurt içi, uluslararası uçuşlar ve uçuş noktaları hızla artmaktadır. Program, sektördeki firmaların ihtiyaç duyduğu yetişmiş kabin hizmetleri personeli talebini karşılamayı amaçlamaktadır. Sivil havacılık sektörünü ve diğer sektörlerle ilişkisini iyi bilen, uluslararası sivil havacılık organizasyonları ve kuralları, kabin memuru görev ve sorumlulukları, uçuşta servis, normal emniyet usulleri, ekip kaynak yönetimi (CRM), yolcu ilişkileri, acil durum kuralları, ilk yardım gibi konularda bilgi sahibi elemanlar yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Programa öğrenci kabulünde kabin hizmetleri mesleğinin gerektirdiği özel şartlar aranacaktır. Tercih aşamasında kılavuzun ilgili maddeleri incelenmelidir.

2 yıllık bir önlisans programı olan Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri, TYT puanı ile öğrenci almaktadır. Program öğrencileri 3+1 Modeli ile öğrenim görürler. Bu model ile öğrencilerimiz program süresi olan 4 yarıyılın 3 yarıyılında temel alan dersleri, mesleki alan uzmanlık derslerini tamamlar ve son 1 yarıyılda ise sektör işletmelerinde işyerinde uygulama eğitimi alırlar.

Mezun olan öğrenciler Dikey Geçiş Sınavında başarı oldukları taktirde üniversitelerin 4 yıllık lisans programlarına geçiş yaparak ya da yurtdışında bir üniversitede lisanslarını tamamlayabilirler.

Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri programında öğrencilerimize Türk Hava Yolları'nın işe alım esnasında uygulamış olduğu Dyned İngilizce dil sınavı sistemine yönelik, haftada dört saat olacak şekilde dil eğitimi verilmektedir. Bu eğitimle birlikte öğrencilerimizin mezun olduktan sonra kabin memuru olarak işe alımları esnasında başarı sağlaması hedeflenmektedir.

Programın öğrenim dili İngilizce’dir. Öğrencilerin İngilizce dil yeterlilikleri yok ise programa geçebilmeleri için bir yıl İngilizce Hazırlık Programına devam etmeleri gerekmektedir. İngilizce Hazırlık Programı muafiyet koşulları hakkında ayrıntılı bilgi için lütfen tıklayınız.


Öğr. Gör. Arzu Özçelik ile Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri




          

 

Bu içerik 09/08/2025 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.

Tercih Danışmanlığı