İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programı (Tezli)

PROGRAMIN YAPISI

İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, ilk iki yarıyılda Seminer dersi de dahil olmak üzere toplam 4 zorunlu ve 4 seçmeli dersin tamamlanmasının ardından, 2 yarıyıl sürecek olan yüksek lisans tezi çalışması ile 4 yarıyıllık bir eğitimden oluşmaktadır.

Zorunlu ve seçmeli dersler aşağıdaki gibidir:

Zorunlu Dersler 

  • Güncel İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları
  • İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku
  • Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri
  • Seminer

Seçmeli Dersler

  • Çalışan Deneyimi Yönetimi
  • Çalışma Psikolojisi
  • İnsan Kaynakları Planlaması ve Seçimi
  • İş Analizi ve Ücret Yönetimi
  • Performans ve Kariyer Yönetimi
  • İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk
  • İş Sağlığı ve Güvenliği
  • Toplu Çalışma İlişkileri
  • Küreselleşme ve İstihdam Politikaları
  • Sosyal Güvenlik Politikaları
  • Temel İşletme Yönetimi
  • Örgütsel Davranış
  • Yönetim ve Organizasyon
  • Bütçeleme Teknikleri
  • Problem Çözme ve Kriz Yönetimi
  • Liderlik ve Motivasyon Teknikleri
  • İşveren Markası Yönetimi
  • Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi

Program kapsamında zorunlu dersler değerlendirildiğinde Güncel İnsan Kaynakları Yönetimi dersi, öğrencilerin güncel ve pratik uygulamalar ile bu uygulamaların işletmelerdeki etkilerini değerlendirebilmelerini sağlayacaktır. Bununla birlikte İş ve Sosyal Güvenlik Hukuku dersi, çalışma ortamlarında yasal düzenlemelerin nasıl uygulanacağı konusunda bir anlayış kazandıracak ve işletmeler için yasal gereklilikler hakkında çerçeve çizecektir. Son olarak Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri ve Seminer dersleri, araştırma yetkinlikleri kazandırarak öğrencileri akademik ve profesyonel ortamlarda etkili bir şekilde bilgi toplama, analiz etme ve sunma becerileri ile donatacaktır.

Öte yandan program kapsamındaki seçmeli dersler, öğrencilere İnsan Kaynakları Yönetimi alanındaki belirli konuları daha derinlemesine inceleme fırsatı sunmaktadır. Bu bağlamda Çalışan Deneyimi Yönetimi ve Çalışma Psikolojisi dersleri sayesinde öğrenciler, çalışan tutum ve davranışlarını anlama ve iş tatmini, bağlılık ve performans artışı için strateji tasarlama becerilerini geliştireceklerdir. İnsan Kaynakları Planlaması ve Seçimi, İş Analizi ve Ücret Yönetimi, Performans ve Kariyer Yönetimi gibi dersler, öğrencilere stratejik insan kaynakları yönetimi konularında uzmanlık kazandıracak ve işletmelerdeki kaynakları etkili bir şekilde yönetme yeteneklerini geliştirme fırsatı sunacaktır. Ayrıca İş Sağlığı ve Güvenliği, Toplu Çalışma İlişkileri, Küreselleşme ve İstihdam Politikaları ve Sosyal Güvenlik Politikaları gibi dersler ise öğrencilere çalışma ortamlarındaki risk ve tehlikeler ile sosyal güvenlik konularını anlama kapısını aralayacaktır. Ek olarak Temel İşletme Yönetimi, Örgütsel Davranış, Yönetim ve Organizasyon, Bütçeleme Teknikleri, Problem Çözme ve Kriz Yönetimi, Liderlik ve Motivasyon Teknikleri, İşveren Markası Yönetimi ve Girişimcilik ve Yenilik Yönetimi gibi dersler öğrencilere işletmelerin temel işlevlerini anlama, finansal yönetim becerilerini geliştirme, stratejik düşünme ve kriz yönetimi yeteneklerini güçlendirme, liderlik ve ekip yönetiminde başarı sağlama, işveren markası yönetimi ve işletme itibarını yönetme konularında bilgi ve beceri kazanma fırsatı sunacaktır.

Günümüz küresel dünyasında bir yandan sürdürülebilir rekabet avantajı sağlamaya bir yandan çalışan iyilik halini gözetmeye yönelik konularda derinlemesine bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlayan program, ayrıca sektör aktörleri ve sivil toplum kuruluşlarıyla sempozyumlar, araştırma seminerleri, atölyeler gibi akademik ve sivil etkinlikler düzenleyen dinamik bir yapıya sahiptir. Böylece öğrencilerin sektördeki gelişmeleri takip etmelerini ve etkileşimde bulunmalarını sağlayarak sektöre daha hazır ve donanımlı bir şekilde katılmasını sağlamaktadır.

YÖK Yönetmeliği gereğince, örgün öğretim programlarda eğitim alan öğrencilerin derslere %70 oranında devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Program öğrencileri, 3. ve 4. yarıyıl dönemlerinde danışman öğretim üyeleri yönetiminde Yüksek Lisans Tezi çalışmalarını tamamlamaktadır. Bu sayede öğrenciler, bilimsel araştırma, analiz ve yazım aşamalarının gerçekleştirilmesine yönelik önemli bir tecrübe ve akademik kariyer imkanını kazanmaktadır. Tezli programda ilgili yarıyıl içerisinde öğrenciler tez danışmanı liderliğinde tez çalışması yaparak tezini yazmaktadır ve gerekli tüm akademik aşamaları tamamlayarak tezini belirlenecek tez jürisi önünde savunmaktadır.


KARİYER FIRSATLARI

Programdan mezun olan öğrenciler, geniş bir İnsan Kaynakları Yönetimi bilgi ve beceri setiyle donanmış olacaklar ve çeşitli kariyer fırsatlarına sahip olacaklardır. İşletmelerde İnsan Kaynakları Uzmanı olarak çalışabilecek; personel seçimi, performans yönetimi, eğitim ve geliştirme, ücret ve ödül sistemleri gibi temel İnsan Kaynakları Yönetimi fonksiyonlarını yönetme konusunda uzmanlık kazanmış olacaklardır. Ayrıca, insan kaynakları danışmanlık firmalarında veya insan kaynakları departmanlarında stratejik planlama, politika oluşturma ve uygulama, organizasyonel gelişim ve değişim yönetimi gibi alanlarda görev alabileceklerdir.

Mezunlar ayrıca insan kaynakları yönetimini etkileyen yasal düzenlemeler ve işletme hukuku donanımları sayesinde hukuk firmalarında veya işletmelerin hukuk departmanlarında çalışabilecektir. Ayrıca, insan kaynakları analizi, işgücü planlaması ve işveren markası yönetimi gibi konulara odaklanan özel sektör veya kamu kuruluşlarında araştırmacı, stratejist veya politika oluşturucu pozisyonları da mezunlar için potansiyel iş alanları olacaktır. İş etiği ve sosyal sorumluluk alanında uzmanlaşanlar; kurumsal sosyal sorumluluk danışmanlığı, sürdürülebilirlik yönetimi veya kurumsal iletişim gibi alanlarda kariyer yapabilecektir. Son olarak, programın sağladığı genel işletme bilgisi ve yönetim becerileri, mezunlara yönetim danışmanlığı, iş geliştirme, proje yönetimi veya girişimcilik gibi geniş bir iş alanında başarıyla çalışma fırsatı sunacaktır.


BAŞVURU KOŞULLARI VE DEĞERLENDİRME

Başvurular, Lisansüstü Programlar Enstitüsü online başvuru formu doldurularak yapılmaktadır.  İnsan Kaynakları Yönetimi Yüksek Lisans Programına başvurularda lisans mezuniyeti için alan şartı aranmamaktadır.

Başvuru belgeleri aşağıdaki gibidir:

  • Kimlik belgesi
  • Vesikalık Fotoğraf
  • Lisans Diploması veya Mezuniyet Belgesi (e-Devlet üzerinden temin edilen Mezun Belgesi geçerlidir.)
  • Lisans Transkript (e-Devlet üzerinden temin edilen Transkript Belgesi geçerlidir.)
  • Özgeçmiş (CV)
  • ALES Sonucu (EA Puan türünden en az 55 puan koşulu istenmektedir.)
  • Askerlik Belgesi (Sadece erkek adaylar için zorunludur.)

Başvuru belgelerini eksiksiz ileten adayların başvuruları değerlendirmeye alınmaktadır.


NEDEN TEZLİ YÜKSEK LİSANS PROGRAMI?

İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, profesyonel iş hayatına yönelik güncel bir eğitim programı olarak sunulmakla birlikte, tezli yüksek lisans programını tamamlayanlara ayrıca akademik kariyer yapabilme konusunda da olanaklar sunmaktadır. Tezli yüksek lisans programını tamamlayan öğrenciler, eğitimlerine diledikleri taktirde doktora düzeyinde devam edebilmektedir.


PROGRAMIN SÜRESİ

İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programının öğrenim süresi, en az 4 yarıyıl olup bu süre en fazla 6 yarıyılda tamamlanmaktadır. Programın öğrenim dili Türkçe’dir.


EĞİTİM YERİ, GÜNLERİ VE SAATLERİ

Dersler Beykoz Üniversitesi Kavacık Yerleşkesinde, hafta içi 19.00-21.45 ve Cumartesi günleri ise 10.00-16.00 saatleri arasında yapılmaktadır.



ÖĞRENİM ÜCRETİ 

Öğrenim ücreti ve ödeme koşulları ile ilgili ayrıntılı bilgi için tıklayınız.


AKADEMİK KADRO 

İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı, koordinatörlüğünü Doç. Dr. Ümit Deniz İlhan'ın üstlendiği, güçlü bir akademik kadro ile başarıyla yürütülmektedir. Programda yer alan deneyimli akademisyenler, uzmanlık alanlarında geniş bilgi birikimine sahiptir ve öğrencilere güncel araştırma konularında rehberlik ederek bilgi dağarcıklarını ve analitik düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olmaktadır.


İnsan Kaynakları Yönetimi Tezli Yüksek Lisans Programı Program Müfredatı

Bu içerik 30/01/2025 tarihinde güncellenmiştir.

HABERDAR OLUN

Beykoz Üniversitesini yakından takip etmek çok kolay, yapman gereken tek şey mail adresini bizimle paylaşmak. Haftalık bülten ile yaklaşan etkinlikler, haberler ve daha birçok konudan anında haberdar olabilirsin.

Tercih Danışmanlığı